Consells per a una conciliació bancària eficient

La conciliació de compte bancari o conciliació bancària és la comparació i conciliació dels valors econòmics que una empresa té registrats sobre un compte bancari amb els ajustos que realitza el banc sobre aquest compte.

Encara que no és obligatòria per a les empreses, la conciliació bancària pot ser molt beneficiosa si es manté de forma correcta i periòdica, ja que permetrà tenir la comptabilitat al dia, millorar el control dels recursos econòmics, tenir major seguretat en cas d’una possible inspecció i disposar d’informació actualitzada per prendre decisions.
Com es tracta d’un procés que, en ocasions, pot resultar, una mica llarg i pesat, proposem una sèrie de consells per ajudar-te a estalviar temps amb la conciliació bancària.

conciliación bancaria
Detectar a temps els errors en la conciliació bancària t’estalviarà molt treball.

1.Reuneix totes les dades per a la conciliació bancària

LEl primer, abans de començar amb el procés de conciliació bancària, és tenir disponible tota la informació i la documentació necessària. D’aquesta manera, podràs treballar amb totes les dades a un mateix temps i tenir una millor visió del conjunt i s’evitarà haver de tornar al procés en cas que faltin alguns documents o dades.
Abans de començar, per tant, assegura’t de tenir tota la informació necessària i, en cas que calgui, reclama-la a qui procedeixi (comercials, empleats, etc) abans d’asseure’t a conciliar les dades.

2. Concilia per trams

En qualsevol procés comptable, el més segur és procedir amb cautela per evitar errors que després ens obliguin reiniciar tot el procés. El recomanable, en aquest cas, és començar la conciliació bancària comprovant el saldo final del mes anterior (o fins i tot saldos anteriors). D’aquesta manera, en cas que hi hagi algun desquadrament, es podrà solucionar abans que sigui massa tarda i calgui tornar a revisar-ho tot de nou.

Fer la revisió per trams, ens permetrà detectar en quin mes es produeix el desquadrament i ajustar-ho a temps.

3. Compte amb els desquadraments

Alguns dels problemes més comuns en la conciliació bancària solen derivar d’errors que poden solucionar-se si es detecten a temps, com per exemple:

  • Tenir una anotació duplicada: el desquadrament serà del mateix import que l’anotació.
  • Oblidar comptabilitzar un moviment: el desquadrament també serà de l’import de l’anotació oblidada.
  • Equivocar-se en col·locar la coma (sembla alguna cosa nimia, però pot descurar tots els comptes). Per exemple, si en comptes de 15,60 € posem 156,0 €, el desquadrament serà de 140,4 €.
  • Equivocar-se amb l’ordre dels dígits d’una xifra. Per exemple, si en comptes de 945 € posem 954  €.

Són errors típics, que es cometen en introduir les dades i que els poden ocórrer a tothom. Per això, abans de perdre temps revisant fil per randa, podem tenir en compte aquests podem tenir en compte aquests tipus d’errors.

4. Automatitza el procés

Ja hem parlat amb anterioritat dels avantatges de recórrer a un programa de comptabilitat online. I, precisament, entre una dels avantatges, està la d’evitar una sèrie d’errors que, en qualsevol gestió basada en el paper, solen ser més freqüents. Existeixen eines que automatitzen la conciliació bancària, com a QUÀNTUM CONTA, un producte desenvolupat per QUANTUMECONOMICS, empresa que neix de la unió de dos àmbits de negoci, l’assessorament comptable fiscal d’empreses i el desenvolupament de programari en el núvol.
Més de 50 anys d’experiència avalen la nostra aplicació comptable. Et convidem a provar el nostre programari de comptabilitat i t’ajudarem a engegar-ho.
Sol·licita ara el teu demo.

Picture of Quantum economics
Quantum economics

Quantum economics nace de la unión de una Asesoría con más de 50 años de experiencia, y una empresa de Desarrollo de Software en la nube con más de 20 años de experiencia.

Tabla de contenidos

Compartir:
Artículos relacionados:

Millorar la productivitat a l’empresa és una de les fites professionals més desitjades per als empresaris. La productivitat és la relació entre els recursos de l’empresa i els[...]

El model 115 és un dels procediments fiscals més comuns a omplir quan s’és empresari. Es tracta d’una contingència reguladora que afecta a tot aquell que regenta un[...]

Les criptomonedes són monedes alternatives i digitals que utilitzen la criptografia. Així es pot portar un control de la creació de noves unitats, i les transaccions són segures.[...]

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *