Guanyar en eficiència a la feina

Guanyar en eficiència a la feina no només és beneficiós a nivell laboral i professional, sinó que a més també contribueix significativament al nostre benestar personal i a la nostra motivació com a treballadors. Ara bé, com es pot aconseguir guanyar en eficiència a la feina? Hi ha certs hàbits molt senzills que et poden ajudar, i a continuació te’ls expliquem.

Prioritza i distingeix les diferents tasques

El primer pas per guanyar en eficiència a la feina és saber prioritzar les diverses tasques que hem de realitzar. Per tal d’optimitzar temps, és important saber i recordar aquells projectes o tasques que hem de realitzar abans d’una data concreta.
D’altra banda, també és molt recomanable distingir les diferents tasques en funció de la seva prioritat. Pots fer servir una taula o gràfic per tal de diferenciar les diferents feines a realitzar classificant-les en aquests grups:

  • Tasques importants i urgents. Es tracta de tot allò que has de fer en primer lloc.
  • Tasques importants. Són aquelles que requereixen especial atenció, malgrat que aquesta podria no ser immediata. Malgrat la importància de les tasques d’aquest grup, pot haver-n’hi d’altres que requereixin més prioritat.
  • Tasques urgents. Són aquelles que cal realitzar com abans millor. Malgrat això, són tasques que podrien ser realitzades per altres persones.
  • Tasques que no són importants ni urgents. En aquest grup caldrà incloure totes aquelles tasques que no són urgents ni de gran importància. Per tant, aquestes podran realitzar-se en un moment en què el treballador tingui menys volum de feina.

Es tracta d’un mètode molt eficaç i molt utilitzat per molts treballadors. T’ajudarà a organitzar molt millor les diferents tasques que has de realitzar d’una manera molt senzilla, i a saber quines has de prioritzar.

No confiïs en el “multitasking”

El “multitasking” consisteix en voler realitzar més d’una tasca a l’hora. Malgrat que sembla una bona manera de guanyar en eficiència a la feina, no ho és. Fer varies coses a la vegada no és la millor manera de disminuir el volum de feina. Per què? És molt més recomanable centrar-se en una activitat o tasca en cada moment, ja que d’aquesta manera estarem molt més concentrats i podrem realitzar la nostra feina de forma realment eficaç. El multitasking no ens permet concentrar-nos, i per tant és molt més fàcil cometre errors. A més, realitzar les diverses tasques una a una també ens permetrà guanyar temps, ja que en estar més concentrats, les podrem finalitzar de manera més ràpida.

eficiència a la feina

La organització: la clau per guanyar en eficiència a la feina

La clau per guanyar en eficiència a la feina és, sense cap mena de dubta, la organització. Organitzar-se no només suposa establir uns horaris o dates límit d’entrega. Organitzar-se també vol dir mantenir sempre l’agenda actualitzada; preparar el material que necessitarem al llarg del dia a primera hora; o anotar totes les tasques que hem de realitzar.
Les “deadlines”, o dates límit, ens poden ajudar a guanyar en eficiència a la feina. En molts casos, establir-nos certs límits ens pot ajudar a donar a certes tasques la prioritat que requereixen, o a finalitzar certs projectes o activitats a temps. Per què? En no tenir data límit, tendim a posposar les tasques, i això pot resultar en un volum de feina més alt del que podem assolir.

Identifica i analitza els errors i problemes

En qualsevol àmbit laboral poden sorgir errors i problemes. Com aconseguir que aquests no afectin la nostra eficiència a la feina? És important saber identificar aquells aspectes que no funcionen tan bé com voldríem, o que es podrien millorar. Un cop identificats, caldrà analitzar-los per tal de buscar i proposar possibles solucions.

Utilitza les eines de gestió adequades per guanyar en eficiència a la feina

Hi ha molts casos en què guanyar en eficiència a la feina no només depèn de les tasques de cada treballador de forma individual, sinó de la col·laboració i comunicació entre els diferents departaments i treballadors d’una empresa. Fer ús de les eines i programes de gestió adequats és un mètode molt recomanable per tal de mantenir ordenada la informació i fitxers relacionats amb el negoci. A més, d’aquesta manera serà molt més fàcil tenir-hi accés i consultar qualsevol dada necessària pels treballadors. Aquí pots llegir més sobre quins avantatges té un bon software comptable.

Des de Quantum podem ajudar-te a guanyar en eficiència a la feina, però no només això. A més, podem ajudar-te per tal que la gestió del teu negoci resulti molt més ràpida, eficaç i senzilla.

Picture of Quantum economics
Quantum economics

Quantum economics nace de la unión de una Asesoría con más de 50 años de experiencia, y una empresa de Desarrollo de Software en la nube con más de 20 años de experiencia.

Tabla de contenidos

Compartir:
Artículos relacionados:

Desde Quantum y como especialistas en todo lo que tenga que ver con la gestión en general y en particular con la economía del siglo XXI queremos ofrecerte[...]

En el mundo actual y sobre todo inmersos en la actual transformación digital debemos tener presente la importancia que tiene el tomar las decisiones estratégicas correctas Así desde[...]

Los beneficios de la transformación digital aplicados en una empresa mejoran los resultados especialmente en entornos tradicionales Los despachos profesionales gestorías y pymes en general tienen una oportunidad[...]

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *