L’entorn digital té una gran importància en la gestió de les empreses. Influeix en la seva gestió financera, en les campanyes de màrqueting i també en la manera en la que es desenvolupa el negoci. Però hem de tenir sempre en compte que és canviant i està en constant evolució. És per això que sembla convenient parlar de les tendències digitals que ens porta aquest any 2019.
Contenidos
Protecció de dades
2018 ens va portar novetats legals respecte a la protecció de dades. Ara cal un consentiment explícit de l’usuari a l’hora de recollir-ne informació i s’ha de prestar especial atenció a la seguretat d’aquesta. Tinguem present que en el moment en que es fa una factura a una persona particular ja s’estan obtenint dades sobre la mateixa.
Per això no és una exageració dir que la protecció de dades tindrà gran importància a l’any 2019.
Blockchain
El blockchain aconsegueix descentralitzar la transferència de dades digitals i eliminar-ne els intermediaris. De fet, aquesta tecnologia de blocs és la que utilitzen els bitcoins, i és que té una codificació molt segura. La seva aplicació fa que les operacions siguin transparents, i a més els hi dóna seguretat per la dificultat de que es perdi la informació.
Tot i que és difícil apreciar la repercussió que aquesta tecnologia tindrà en diferents sectors de la vida, sí que és realista dir que tindrà un efecte en la gestió dels negocis.
Tecnologia 5G
La tecnologia 5G cada vegada està més a prop. Aquesta permetrà que es puguin proporcionar serveis més ràpids, però també que sigui possible treballar des de qualsevol lloc. La connexió serà més eficient i segura, de manera que també el teletreball es farà més habitual.
Més enllà de la comoditat de poder treballar des de casa, s’han de destacar altres beneficis que això té per l’empresa. Hi ha negocis en els que viatjar és necessari, motiu pel que no és viable dependre sempre d’una oficina. L’impacte positiu que tindrà en aquests casos una connexió 5G és evident.
Intel·ligència artificial i anàlisis de dades
Hem de partir de que conèixer els clients és imprescindible per fer una bona gestió del negoci. En aquest sentit, unir intel·ligència artificial i anàlisis de dades és una gran idea. Al utilitzar la intel·ligència artificial, no només podem personalitzar el missatge que dirigim als consumidors, sinó que també podem automatitzar algunes tasques.
Una de les aplicacions més populars? Els chatbots, segur que alguna vegada has utilitzat algun. Aquesta eina permet que l’atenció al client sigui moltes vegades automàtica, de manera que s’estalvien esforços en aquest sentit. És cert que en ocasions l’experiència no és encara del tot satisfactòria. No obstant això, és un sector en el que es continuarà treballant i millorant durant 2019.
Màrqueting contextual
Tot i que ja és tendència, hem de destacar el màrqueting contextual com una de les principals revolucions per 2019. Però què és el màrqueting contextual? Consisteix en aprofitar la informació que les noves tecnologies ens permeten obtenir per conèixer en profunditat als usuaris i personalitzar les campanyes de màrqueting. Així doncs, es por dirigir un missatge pensat per un determinat tipus de client i llançar-lo en el moment adequat i en el lloc apropiat.
Quins avantatges aporta això a la teva empresa? Un millor retorn de la inversió pel que fa a publicitat. Pensa que de res serveix llançar una campanya genèrica que no arribi al teu públic objectiu.
Tecnologia de veu
Acabem amb una de les tendències digitals que trepitjarà amb força en aquest any 2019. Es tracta de la tecnologia de veu, i és que cada vegada més persones fan les seves recerques a internet utilitzant aquesta via. Per donar resposta a aquest comportament, les empreses estan treballant cada vegada més en elaborar una identitat auditiva. Aquesta servirà per fer publicitat, però també per comunicar-se amb els usuaris.
En definitiva, aquesta és una molt bona inversió si vols convertir-te en un competidor fort al mercat.
Aquestes són només algunes de les principals tendències digitals pel pròxim any. Al cap i a la fi, el que s’intenta és aprofitar les novetats tecnològiques per reforçar la identitat i personalitzar els continguts. Fent això aconsegueixes un millor resultat, de manera que aprofites la inversió. Per altra banda, reben una gran importància l’automatització i l’anàlisi de les dades.
La tecnologia, ser pioner en les tendències digitals i l’entorn digital et permeten gestionar la teva empresa de manera molt més eficient, també en el sector financer. Si vols saber com pots millorar els teus resultats econòmics, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. T’ajudarem en tot el que ens sigui possible.